تاریخ بی حجابی

باید ثابت کنیم که پوشیدگی زن از دوران بنی عباس متداول گشته و مطلقاً سنّت اسلام نیست. مردم همسران پیامبر را بدون حجاب دیده اند... پس از آنکه حجاب زن با تبلیغات وسیعی از میان رفت وظیفه مأموران ما آنست که جوانان را به عشق بازی و روابط جنسی با زنان غیر مسلمان سوق دهند و کاملا بدون حجاب ظاهر شوند تا زنان مسلمان از آنان تقلید کنند.

کد خبر: 44147
تاریخ انتشار : دی ۱۸, ۱۳۹۵

تاریخ حجاب به آفرینش اولین موجودات روی زمین یعنی حضرت آدم و حوا (علیهماالسلام) برمی گردد و فراز و نشیبهای بی شماری که در طول تاریخ رخ داده نتوانسته آن را از بین ببرد. تاریخ بی حجابی به سبک جدید آن از رنسانس علمی صنعتی اروپا آغاز می شود و طبق شواهد تاریخی کارخانه داران بزرگ برای استفاده از نیروی کار ارزان قیمت زنان، زمینه به اصطلاح آزادی زنان و امکان حضور آنان را در محیط کار پدید آوردند.
زنان بی خبر از همه جا در تلاش فراوان برای دست یافتن به حقوق اوّلیه خویش گول این تبلیغات دروغین را خورده و آنان را در این جهت یاری دادند دامنه این اقدامات کم کم کشورهای اسلامی را نیز فرا گرفت و بصورت سلاحی کار آمد برای تضعیف معنویت و اخلاق و سقوط اسلامی بکار گرفته شد و استعمارگران در جهت ترویج آن از هیچ اقدامی فروگذار نکردند در این راستا واژه های بسیاری تغییر کرد مذاهب جدیدی توسط استعمار ساخته شد حرفهائی در قالب علمی مطرح گردید و… نخستین کشور اسلامی که اقدام به کشف حجاب از بانوان کرد افغانستان بود.

 

بی حجابی همزمان در ایران، ترکیه و افغانستان

 

امان اللّه خان پادشاه افغانستان مسافرتی به اروپا کرده و در مراجعت از اروپا در سال ۱۳۰۶ شمسی به ایران آمد و از طریق خراسان به کشورش باز گشت به محض ورود به پایتخت اعلام نمود که زنان بایستی بدون حجاب باشند و نخست خود با همسرش بدون حجاب در مجامع و محافل ظاهر شد.
این بی پروائی آن هم در کشوری چون افغانستان موجب قیام عمومی در آن کشور گردید و امان اللّه خان ناچار به استعفا و ترک کشور شد. دومین کشور را می توان ترکیه دانست: بعد از سقوط دولت عثمانی در ترکیه آتاتورک در سال ۱۳۱۳ فرمان منع حجاب را صادر کرد.

 

شروع بی حجابی در ایران

 

در ایران آغازگر بی حجابی را زنی بنام قره العین دانسته اند وی که در سال ۱۲۲۳ در یک خانواده مذهبی در قزوین بدنیا آمد با ظهور باب به این مسلک استعماری پیوست. وی با کشف حجاب و آرایش کامل ظاهر می گشت و به ترویج بهائیت می پرداخت تا آن که فشار افکار عمومی بر دولت ناصرالدین شاه بالا گرفت و قرهالعین معدوم گردید ولی زمینه سازی برای کشف حجاب بطور رسمی همزمان با اقدامات آتاتورک آغاز گردید در سال ۱۳۱۳ وزیر معارف وقت مسافرتی به شیراز می کند و به مناسبتی مجلس جشنی که از پیش تدارک دیده شده بود برپا می کند که عدّه زیادی از طبقات مردم در آن شرکت نموده بودند پس از ایراد سخنرانیها و نمایش در خاتمه آن عده ای از دوشیزگان بروی صحنه (سِن) نمایان می شوند و ناگهان نقاب از چهره بر می گیرند و ارکستر رقص می نوازند و دختران به پای کوبی می پردازند.

 

بی حجابی در خاطرات

 

اعتراض و فشار افکار عمومی در همان مجلس و در شهر بالا می گیرد و رضا خان به خاطر هراس از قیام عمومی انجام این اقدام شوم را بتأخیر می اندازد. ولی پس از مسافرت به ترکیه و اطمینان از آنکه کشف حجاب در کشورهای اسلامی قیام عمومی را بدنبال نخواهد داشت بصورت جدی وارد عمل می گردد.
کتاب تاریخ بیست ساله ایران در این باره می نویسد: مجالس جشن و سخنرانی ابتدا در تهران و شهرهای شمال ایران و سپس به تدریج در سایر شهرها برقرار می گردد. ولی پیشرفت زیادی نداشت و اکثریت مردم نه تنها استقبال نمی کردند بلکه با نظر تنفّر می نگریستند تا روز ۱۷ دیماه ۱۳۱۴ که شاه باتفاق ملکه و شاه دخت ها در جشن دانشسرای مقدماتی حضور یافتند.

محمود جم نخست وزیر وقت می گوید: جالب تر از همه این بود که میهمانان حتی وزاء که یک عمر بود با هم دوست و رفیق بودند آن روز برای اولین بار صورت زنهای یکدیگر را می دیدند. چونکه تا آنروز هیچ دوستی مجاز نبود صورت زن دوست خود را ببیند.
البته این اقدامات بعد از به خاک و خون کشیدن اجتماع مردم مشهد صورت می گیرد در این اجتماع که در تاریخ ۲۱ تیر ماه ۱۳۱۴ برای انصراف شاه از عمل تغییر لباس و کشف حجاب در مسجد گوهرشاد قبل از اعلام رسمی آن تشکیل گردیده بود قزاقان دژخیم با کشتن بیش از دو تا پنج هزار تن و اسیر کردن ۱۵۰۰ نفر، مردم را سرکوب و مرعوب نمودند، این موج خشونت به نظر رضاخان اعلام رسمی کشف حجاب را با یک قیام عمومی مواجه نمی ساخت.

زیرا که با این عمل دژخیمانه بهمگان ثابت کرده بود که از هیچ اقدامی جهت این نقشه استعماری اِباء ندارد.
امام خمینی در بیان خاطرات تلخ خود از این روز می فرمایند: امروز هفده دی است من یادم هست که هفده دی چه شرارتی کرد این آدم (رضاخان)، چقدر به این ملت فشار آورد چه اختناقی ایجاد کرد، چه محترماتی را هتک کرد، چقدر سقط جنین شد.
در هفده دی و اطراف هفده دی چقدر مأموران و دژخیمان او به زن ها تندی کردند و زن ها را از توی خانه ها بیرون کشیدند، کارهائی که او کرده است نمی شود شرحش داد.
مهدی قلی هدایت در این مورد می نویسد: پلیس دستور یافت روسری را از سرزنها بکشد، روسری ها پاره شد و اگر ارزش داشت تصاحب، مدتی زد و خورد بین پلیس و زنها دوام داشت بسیار زنها را شنیدم که از خانه بیرون نیامدند ولی این سلاح نیز مؤثّر واقع نشد.

این اقدامات توسط محمدرضا شاه نیز بطور جدی با برنامه ریزی گسترده و البته با ملایمت بیشتری دنبال شد تنها در یکی از جلسات برنامه ریزی کشف حجاب ۳۱ برنامه اجرائی برای برداشتن چادر نظیر استفاده از صدا و سیما، انتشار مقاله، آموزش غیر مستقیم کودکان در مدارس، ممنوع بودن چادر برای دانشجویان و کارمندان به تصویب رسید.
و به تدریج به مرحله اجرا گذاشته شد، زنان شریف و نجیب ایرانی اگر چه تحت فشار همه جانبه تبلیغات و عملکرد این پدر و پسر بودند. لکن جز اندکی ناآگاه اصالت خویش را حفظ کردند و برگی دیگر بر افتخارات خویش افزودند و با پیروزی انقلاب اسلامی جهان را متوجه ارزش آن قانون الهی نمودند. (بنابر این می توان گفت؛ توطئه کشف حجاب توسط استعمار انگلیس طراحی گردید، بهائیت در ایران مأمور زمینه سازی آن گردید و مزدوران انگلیس امان اللّه خان در افغانستان، آتاتورک در ترکیه و رضاخان در ایران عامل اجرای این توطئه شوم بودند.)

 

اهداف استعمار از کشف حجاب

 

این اهداف را از زبان خود آنان بشنویم:

در پُروتکل اندیشمندان یهود آمده است: ما باید کاری کنیم که اخلاق در همه جا ویران شود تا راه سیطره ما را بگشاید فروید از ماست و بزودی روابط جنسی زن و مرد چنان آشکارا و بر ملاء انجام می شود که در نظر جوان، دیگر هیچ چیز مقدسی مفهوم نداشته باشد.
پیوسته همت و هدف او اشباع غرائز شهویش گردد در آن صورت است که اخلاق فرو می ریزد.
فرانتس فانون که از طرف فرانسه مدیر بخشی از روانکاوی یکی از بیمارستانهای الجزایر بود می گوید: مسؤلین اداری فرانسوی که در الجزایر مأموریت داشتند اصالت ملت را نابود سازند و از طرف مراجع مربوطه موظف بودند مطلقاً تمام شکل های زندگی را که ممکن است از نزدیک یا دور واقعیت و اصالت ملی را خاطرنشان مردم سازد، تجزیه کرده از هم بدرند.
(حداکثر کوشش خود را بر مسأله چادر تمرکز داده آنرا به منزله علامت اصالت ملّی و وضع خاص زن الجزایری تلقّی کردند) آنگاه می گوید: موضع گیری آنچنانی نتیجه الهامی تصادفی نیست بلکه بعد از تجزیه و تحلیل های جامعه شناسان و مردم شناسان بود که متخصصین به اصطلاح مسائل بومی و مسؤلین ادارات عمومی کار خود را هماهنگ ساختند در بادی امر این روش تمسکی است ساده و روشن به ضرب المثل قدیمی که می گوید: زنها را در دست بگیریم همه چیز بدنبال آن خواهد آمد.
کشفیات جدید جامعه شناسان فقط کاری که کرده اینست که به این فرمول قدیمی روش خالص علمی بخشیده است. وی حضور مختلط مردان با خانواده خود در مجالس جشن یا ازدواج با دختران فرانسه را از شیوه های انتقال فرهنگ فرانسه به خانواده های الجزایری ذکر می کند، بنا بر این اعترافات، می توان اهداف استعمار را به طور خلاصه چنین ذکر نمود.

 

۱ – تحقیر فرهنگی کشورهای جهان سوم و تحمیل فرهنگ مبتذل غرب.

 

۲ – صدور فرهنگ تجدد و مصرف بجای تعلیم مبانی تکنولوژی و علوم.

 

۳ – ایجاد جمود فکری در اثر اشتغال به کامجوئی.

 

۴ – تهیه بازار مصرف کالاهای تولیدی و در یک کلمه استعمار اقتصادی.

 

۵ – زمینه سازی برای تسلط سیاسی از طریق سلطه فرهنگی.

 

۶ – جلوگیری از تحرک و هر گونه مبارزه علیه منافع استکبار و در یک کلمه تسلط همه جانبه بر جهان و منابع اقتصادی آن.

 

شیوه های استعمار در انتشار فساد

 

استکبار جهانی از شیوه های ذیل برای اهداف شوم خود استفاده می کند:

۱ – تضعیف مکاتب صحیح و سست کردن عقائد: با ابراز فرضیه های بظاهر علمی نظیر فرضیه های فروید یا بوجود آوردن مذهب مثل بهائیت مبانی فکری فساد را مستحکم نماید. با دقّت در تاریخ علوم و ادیان بخوبی می توان دریافت که برخی از فرضیه های بظاهر علمی یا اندیشه های مذهبی باطل ریشه استعماری دارد سعی در جا انداختن فرهنگ لذّت و فراموشی هدفهای متعالی از این اقدامات است.

 

۲ – هدایت و تفسیر تاریخ و علوم و حتّی مذهب در جهت منافع خویش: همفر جاسوس انگلیسی می گوید: باید ثابت کنیم که پوشیدگی زن از دوران بنی عباس متداول گشته و مطلقاً سنّت اسلام نیست.
مردم همسران پیامبر را بدون حجاب دیده اند… پس از آنکه حجاب زن با تبلیغات وسیعی از میان رفت وظیفه مأموران ما آنست که جوانان را به عشق بازی و روابط جنسی با زنان غیر مسلمان سوق دهند و کاملا بدون حجاب ظاهر شوند تا زنان مسلمان از آنان تقلید کنند.
می بینیم که تاریخ و احکام اسلامی خود را نیز باید از جاسوسان انگلیسی بیاموزیم و آنان برای ما باید مطالب را اثبات نمایند و شیوه زندگیمان را بیان نمایند.

 

۳ – مخلوط کردن فرهنگ محلی با فرهنگ فساد: در ترویج فساد برای هر کشور به فراخور حال آن برنامه ریزی می کنند. لذا می بینیم از نظر پوشش در بعضی از کشورها تنها سرو گردن زن نمایان است، در برخی دیگر سر و گردن با مقنعه پوشیده امّا دامنهای رنگی جذاب با پاهای برهنه و بدون جوراب و ناخنهای لاک زده تحریک صورت می گیرد.
امّا در هند شکم زنان نمایان است اگر چه بقیه اندام آنان پوشیده است، یا از مراسم مختلف برای این مقصد شوم استفاده می گردد. مثلاً در ایران از مراسم عروسی در برخی دیگر کشورها از جشن گندم برای اختلاط زن و مرد استفاده می شود.

 

۴ – طرح شعارهای عوام پسندانه به طور مثال: می گویند: دلت پاک باد حجاب یک امر ظاهری است در حالی که پاکی دل تنها با داشتن حجاب میّسر است.
یا می گویند: دیگر جامعه عوض شده است جامعه امروز اینگونه می پسندد ولی ما نباید تحت تأثیر محیط باشیم بلکه باید بر محیط تأثیر بگذاریم در زمستان همه جا سرما هست اما باید خود را از سرماخوردگی حفظ کنیم.

 

۵ – القاء فرهنگ و مطالب غرب در تمام برنامه های صوتی، تصویری، فیلم های سینمائی، تئاترها مجلات و روزنامه ها و کتب منتشر شده خود با استفاده از تکنیکهای روانشناسی و روانکاوی، گفته می شود تنها در تهیه برنامه های رادیوئی اسرائیل ۴۰ متخصص روانشناس شرکت داشته تا مطالب به شنونده القاء گردد.

 

۶ – طرّاحی و تولید لباس و کفشهای تحریک آمیز ارزان قیمت: تا مردم برای خرید به آنها روآورده و کم کم به طور ناخودآگاه الگوی مصرف عادی جامعه گردد، به نظر شما آیا کفشهای صدادار که توجه دیگران را جلب می کند بدون طراحی استکبار تولید می گردد؟
آیا جورابهای نازک با این فراوانی و با مدلهای مختلف بدون برنامه ریزی قبلی تولید و توزیع می گردد؟

 

۷ – ترویج مُد گرائی بصورت مستقیم و غیر مستقیم.

 

۸ – قالب کردن تجدد بجای تمدن، فساد بجای علم، شهوترانی بجای پژوهش.

 

۹ – ایجاد خانه های فرهنگ، رفت و آمد به کشورهای فاسد، و حتی از روابط تجاری در اشاعه فساد استفاده می شود.

 

۱۰ – فراهم آوردن امکان تحصیلات عالیه برای جوانان با توجّه به محدودیت آن در کشورهای سوم، جهت غرب یا شرق زدگی آنان و باصطلاح تربیت مزدوران محلّی اشاعه دهنده فرهنگ مبتذل غرب بوسیله تعلیم دانش البته این اقدامات معمولا بصورت تدریجی انجام می شود به طوری که کم کم لباس مورد نظر آنان عادی شده و حتی نسل بعد نمی داند که آداب و پوشش نیاکانش به چه صورت بوده است، زیرا حساسیّت ها بتدریج از بین می رود و با عادی شدن یک انحراف، درمان آن نیز مشکل تر می شود.
به طور مثال ابتداء چادر حذف می گردد و بعد مقنعه ها تبدیل به روسری می گردد، کم کم مانتوها تنگ یا کوتاه شده آنگاه جوراب جای شلوار می گیرد و جورابها هر روز نازکتر می شود و… باشد که با هوشیاری ترفندهای دشمن را شناخته و با آن به مقابله برخیزیم. و اصالت فرهنگی فکری و مذهبی خویش را پاس داریم و دشمن را از نفوذ و سلطه ناامید نمائیم.

 

 

 داستانهایی از پوشش و حجاب _ علی میرخلف زاد

 

 

  • ارسال نظرات
  • نظرات بینندگان

دیدگاه

  1. کریم گفت:

    هر کاری با اجبار به نتیجه نمیرسه چه حجاب اجباری و چه کشف حجاب اجباری

    Thumb up 0 Thumb down 0

• نظر شما پس از بررسی و بازبینی توسط گروه مدیریت برای نمایش در سایت قرار داده می شود.

دیدگاه

  1. کریم گفت:

    هر کاری با اجبار به نتیجه نمیرسه چه حجاب اجباری و چه کشف حجاب اجباری

    Thumb up 0 Thumb down 0

• نظر شما پس از بررسی و بازبینی توسط گروه مدیریت برای نمایش در سایت قرار داده می شود.